Page 37 - T

Basic HTML Version

Yazı
35
dokusunu hissediyor musunuz? Şimdi dilinizin üstüne koyun.
Tükürük bezlerinin hemen hareketlendiğini fark edebilirsiniz.
Çok yavaş çiğnemeye başlayın. Hangi tara a çiğnemeye
başladınız? Çiğnerken tadının yavaş yavaş değiştiğini fark
edebilirsiniz. Küçük bir meyve de yesek, fark edecek ne çok
yönü var, değil mi? Nasıl bir deneyim oldu? (Cevaplar …..)
Bu eğitim öğrencilere, 6-8 haftalık bir müfredat çerçevesinde
uygulanmaktadır. Dikkati farkındalıkla eğitme süreci her gün
3 dakikalık alıştırmalarla başlıyor, zamanla 10 dakikaya çıkıyor.
Okullardan bir örnek verelim. Gra kte 3 farklı okuldaki
sonuçları görüyoruz. Bu okullardan biri, kentin (San Francisco,
ABD) en sorunlu bölgesinde (bir hafta içerisinde 9 silahlı
saldırının olduğu bir semtin okulunda) Farkındalık alıştırmaları,
2007 yılında sekizinci sını arda ve okullarda önce sadece bir
kaç şubede başlatıldı. Öğrencilerin davranışları temel alınar-
ak, dört alanda ölçüm yapılmıştır:
1. Dikkat odaklanma becerisi.
2. Özdenetim.
3. Öz bakım alışkanlığı.
4. Empati kurmak.
Bir yıl sonunda disiplin olaylarında, % 40 oranında, dört yılın
sonunda ise % 98 oranında düşme görülmüştür. Akademik
başarı şaşırtıcı bir şekilde artmış, belirtilen dört alanda da
ciddi oranda gelişme görülmüştür.
Yıllar içinde pek çok okulda farkındalık temelli eğitim yer
edinmiştir. Böylece öğrencilere,
• Yüksek motivasyon,
• Duygusal dayanıklılık öğretmek için kolay uygulanabilir,
• Karşılığı etkin bir şekilde alınan,
• Az maliyetli bir yöntem sunulmaktadır.
Aynı yararlar, teknikleri uygulayan okul çalışanları ve öğretmenler
için de geçerlidir.
“Farkındalık eğitimini, mutluluk ve iyiliği çoğaltmada, sorunların
azaltılmasında çok büyük bir desteğinin olacağını görüyoruz.
İyi tasarlanmış bir sosyal ve duygusal öğrenmenin, okullardaki
yararları konusunda bildiklerimizle örtüşüyor. Bundan sonraki
adım, daha çok okula, daha çok öğrenciye ulaşmak ve eğitim
sonrası uygulamaların standartlaştırılmasıdır.” (Exeter Ün. Prof.
W. Kuyken)