Page 9 - T

Basic HTML Version

Haber
7
Türkiye Özel Okullar Derneği
XV. Geleneksel Eğitim Sempozyumu
Sonuç Bildirgesi
Çağımızda değişen öğrenen profili eğitim alanındaki şartları ve görüntüyü de değiştirmiştir. Artan iletişim ve
bilgi edinme fırsatları sayesinde eğitimde disiplinler arası ve transdisipliner bir evrilme yaşanmış, zaman ve
mekan içinde bütünü anlamlandırma önem kazanmıştır. Teorik bilginin yanında uygulamalı eğitim, kavramsal
düzeyde pekiştirici etkiye sahiptir ve yaratıcılığı arttırır.
Bu nedenle öğrencilere ilgi alanlarını çeşitlendirebilecekleri ve daha katılımcı olabilecekleri, deneyimleyerek,
sosyalleşerek ve teknolojiyle aktif etkileşim içinde problemlere bütüncül çözümler geliştirebilecekleri, tasarladıkları
çözümleri sürekli olarak güncelleyebilecekleri ortamlar sağlanmalıdır.
Sanat ve sporun bilişsel ve duyuşsal özellikleri olumlu etkilediği kanıtlanmıştır. Bu nedenle, her çocuğun
kendi potansiyelini geliştirebilmesi için okulların sadece bilişsel becerilere ağırlık vermemesi, sanat, müzik ve
atletik becerileri de önemsemesi gerekmektedir.
Bunun için de eğitimcilerin alışkanlıkları sorgulayarak nitelikli alternatiflerle değiştirmeleri, dijital gereçlerin
ve sosyal medyanın gücünü dizginlemeyi öğrenmeleri ve uygulamalarını etik kurallar içinde gerçekleştirerek
model olmaları gerektiği kabul edilmiştir.
Okullarda gelişim odaklı kültürün oluşturulması okul yöneticilerinin bilgi, beceri ve uygulama yeterliliklerine,
öğretmenlerin işlerindeki ve insan ilişkilerindeki uzmanlıklarına, birlikte öğrenme sürecini kolaylaştıracak
lider yöneticilerin varlığına bağlıdır. Bu nedenle eğitimcilerin mesleki gelişimlerini sürdürmeleri önemlidir ve
sürekli olarak desteklenmelidir.