Page 50 - T

Basic HTML Version

Söz konusu çalışmalar sonuçlanıncaya kadar bu programların
istihdam odaklı olarak daha sınırlı bir kontenjanla uygulan-
masına karar verilmiştir.
Bu dönem, pedagojik formasyon programı açma yeterliliğine
sahip üniversitelere tahsis edilen toplam kontenjan 15.000
olarak belirlenmiş olup söz konusu kontenjanın alanlara göre
dağılımı, talep ve istihdam dengesi de gözetilerek üniversite-
lerin ilgili kurulları tarafından yapılacaktır.” (YÖK, 2015).
Ek_7
Eğitim Fakülteleri Dekanlar Konseyi Duyurusu 2014
Öğretmenlik, niteliği/doğası gereği açık öğretim ve uzaktan
eğitimle kazandırılabilecek bir meslek değildir.
Bir koordinasyon kurulu olması gerekenYÖK’ün, asıl görevi
öğretmen yetiştirmek olan eğitim fakültelerinin görüşlerini
almadan, toplumun geleceğini ilgilendiren bu tür stratejik
konularda tek başına karar vermesi, istediği zaman eğitim
fakültelerindeki bazı bölümleri diğer fakültelere aktarması,
bunu yaparken diğer fakültelerin görüşünü alırken eğitim
fakültelerinin görüşünü almaması asla kabul edilemez.
Toplumun en çok öğretmenin niteliğinden yakındığı ve
yüz binlerce adayın atanmak için sırada beklediği bir
dönemde, niteliği artırmaya dönük herhangi bir ölçüt
olmaksızın, yukarıda bazılarını zikrettiğimiz bugüne kadar
aldığı kararları yok sayarak, neredeyse üniversiteye devam
eden ya da üniversite mezunu olan herkese pedagojik
formasyon serti kası vermeye dönük böyle bir karar, en
ha f ifadeyle, öğretmenliği bir meslek olarak kabul
etmemek, öğretmen yetiştirme ve eğitim bilimleri alanını
yok saymaktır.
YÖK’ün pedagojik formasyon serti ka programını, bir
döneme sığdırma yönünde üniversitelere yapmış olduğu
baskı yanlış olduğu gibi, bu son kararla pedagojik
formasyon serti ka programlarını yasal zorunluluk nedeni
ile adeta yasak savma kabilinden yapılmasını istemesi,
bilim adına, ülkenin yarınları ve geleceği adına, kaygı verici
bir durumdur.” (EFDEK, 2014).
Çünkü çocuklar küçük yaşlarda kalplerinde büyük bir
duyarlılık ve merhamet taşırlar. Çevrelerindeki ihtiyaç
sahibi canlılar için nasıl yardımlarda bulunabilecekleri
tartışılabilirler. Kullanmadıkları oyuncak, kitap, ve giysilerini
onlar için paylaşmaktan mutluluk duyarlar. Her canlının
kendileri kadar şanslı olmadığını ve eşit imkanlara sahip
olmadığını gördüklerinde, sahip oldukları onlar için daha
kıymetli olur. Değer bilme farkındalıkları ve talepkar olma
istekleri, paylaşma ile gelişir ve daha mutlu bireyler haline
gelirler.
a
b
c
d
Kaynakça
Aydın, A. (2015). Eğitim politikası. Ankara: Pegem Akademi.
Aykaç, N., Kabaran, H., & Bilgin, H. (2014). Türkiye’de ve bazı Avrupa Birliği
ülkelerindeki öğretmen yetiştirme uygulamalarının karşılaştırılmalı olarak
incelenmesi (Almanya, Finlandiya, Fransa, İngiltere ve Türkiye Örneği). Turkish
Studies, 9(3), 279-292.
EFDEK (2014). Eğitim Fakülteleri Dekanlar Konseyi Duyurusu. http://hayef.istan-
bul.edu.tr/?p=7984 (erişim tarihi 29 Şubat 2016).
European Commission/EACEA/Eurydice (2015). The European Higher Education
Area in 2015: Bologna
Process
Implementation
Report.
Luxembourg:
Publications O ce of the European Union
Mete, Y. A. (2013). Güney Kore, Japonya, Yeni Zelanda ve Finlandiya’da öğretmen
yetiştirme ve atama politikaları. Turkish Studies-International Periodical For The
Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8, 12.
OSYM (2011). KPSS Sonuçları. www.dokuman.osym.gov.tr…2011/KPSS. (Erişim
tarihi 29 Şubat 2016).
OSYM (2012). KPSS Sonuçları. www.dokuman.osym.gov.tr…2012/KPSS. (Erişim
tarihi 29 Şubat 2016).
OSYM (2013). KPSS Sonuçları. www.dokuman.osym.gov.tr…2013/KPSS. (Erişim
tarihi 29 Şubat 2016).
OSYM (2014). KPSS Sonuçları. www.dokuman.osym.gov.tr…2014/KPSS. (Erişim
tarihi 29 Şubat 2016).
OSYM (2015). KPSS Sonuçları. www.dokuman.osym.gov.tr…2015/KPSS. (Erişim
tarihi 29 Şubat 2016).
Yüksek Öğretim Kurulu (2014).Büyüme, Kalite, Uluslararasılaşma: Türkiye
Yükseköğretimi İçin Bir Yol Haritası'. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi. https://yolhari-
tasi.yok.gov.tr/docs/YolHaritasi.pdf (erişim tarihi 11 Ağustos 2015)
Yüksek Öğretim Kurulu (2015). Pedagojik Formasyon Eğitimi Serti ka Programları
Hakkında Açıklama. http://yok.gov.tr/documents/10279/19836547/Pedagojik_-
Formasyon_Egitimi_Serti ka_Programlari_Hakkinda_Aciklama.pdf (erişim tarihi
29 Şubat 2016).
Yüksek Öğretim Kurulu (2015). Yükseköğretim İstatistik. http://istatistik.yok.gov.tr
[erişim tarihi 11 Ağustos 2015].
Rogers, C. (2012) Yarının İnsanı. İstanbul: Okuyan Us.
Makale
48