Page 20 - T

Basic HTML Version

Montessori’nin çocuğun eğitiminde önemle durduğu bir başka
konu da ana dilinin geliştirilmesidir. Dil, iletişim sağlama aracı
olarak kullanılan sesler, işaretler (semboller) ve sözcükler gibi
temel birimleri olan bir sistemdir. Montessori eğitim
yaklaşımında, çocuklar har erin isimlerini sırayla öğrenmeden
önce har erin fonemlerini öğrenirler. Çünkü bunlar ileride
okuyabilmeleri için gerekli olan kelimelerin sesleridir. Çocuklar
bu fonemleri öğretmenin verdiği zımparalı har ere dokunarak
öğrenirler. Yazma çalışmaları veya harf kartlarını kullanarak
kelime üretmek, Montessori eğitim yaklaşımında okuma
alışkanlığı kazandırır. Çocuklar gramer kurallarını oyunlarla
öğrenir. Örneğin; isimler nesnelere verilen adlardır, sıfatlar
isimleri tarif eder ve iller hareket bildiren kelimelerdir.
Montessori, bir çocuğun matematik malzemeleriyle erken
yaşlarda çalışma yapması durumunda çocuğun matematiksel
birçok yeteneğini eğlenceli bir şekilde geliştireceğini gözlem-
lemiştir. Montessori matematik eğitimi için çeşitli mateyaller
geliştirmiştir.
Montessori, çocuğun gelişmesine ilişkin özellikleri belirledikten
sonra bu özelliklere uygun yöntem ve materyali geliştirmiş,
çalışmalarında bunları kullanarak eğitilmeleri için çocukların
çeşitli alanlarda gelişmelerini hedef almıştır. Bu alanlar, duyular,
matematik, dil, coğrafya, tarih ve kültür, beslenme ve pişirme,
resim, müzik, bilimve doğa, nezaket ve davranış, spor, iletişimdir.
Yazı
18
Duyu eğitimi,
çocuk doğduğu
andan itibaren başlayan
bir eğitimdir.
Montessori araçları
çocuğa istenilen
bütün özellikleri
kazandırmada
araçtır.