Page 40 - 34. sayi

Basic HTML Version

Teknoloji komitesi zümre başkanları ile birlikte öğretmenlerin
profesyonel gelişim ihtiyaçlarına yönelik planlama yaparlar.
Öğretmen profesyonel gelişim programlarının sürekli olması
başarı açısından mutlaka gereklidir. Okul içinde düzenlenen
grup eğitimleri, birebir eğitimler, yurtiçi ve yurtdışı eğitimleri,
okul gezileri, bölüm içi ve bölümler arası öğretmenler arası
paylaşımlar öğretmenlerin profesyonel gelişimi için çok önemlidir.
Öğretmenler aynı zamanda sosyal medyayı (Twitter) kullanarak
Kişisel Gelişim Ağlarını (PLN) oluşturmalıdırlar.
Öğrenme ortamları öğrenci merkezli olup 21. yüzyıl beceriler-
ini destekleyecek biçimde olması gereklidir. Öğretmenin rolü
de anlatan yerine rehberlik eden, paylaşan olmalıdır. Mobil
masalar ve iskemleler buna olanak sağlayacaktır. Aynı zamanda
öğrencilerin sıkça kullandıkları kütüphane, kantin vb alanlarda
da öğrencilerin birlikte ve yalnız çalışmalarına olanak sağlayabilecek
mobil ve ergonomik mobilyaların sağlanması önem taşır.
Laptop / tablet programının başarılı bir şekilde sürdürülebilmesi
için programın en başından itibaren proaktif bir teknik destek
sistemine sahip olması gereklidir.
Öğrenciler dersleri kapsamında cihazlarını kullanacakları için
sorun yaşadıklarında mutlaka yedek bir cihaz kendilerine
sağlanmalı, sorunlu cihaz servise alınmalıdır. Cihaz okula ait ise
sigorta işlemleri de hemen teknik destek merkezi tarafından
başlatılmalıdır.
Yedek cihaz sayısı dünya standartlarına göre %4,5-5 arası
olmalıdır. Öğrenciler için aynı zamanda yedek şarj cihazları da
barındırılmalıdır.
Teknik destekmerkezi öğrencilere yazılımvedonanımkonularında
hizmet vermelidir.
Laptop / tablet programlarında öğrencilerin birbirlerine destek
olup yardımcı olmaları programın özellikler sınıf içerisindeki
başarısını ileriye götürecektir.
Öğrenci Teknoloji Ekibi öğrenciler için bir liderlik programıdır.
Aldıkları ek bilgi ve eğitimlerle hem sınıf arkadaşlarına örnek
bir model oluşturup, aynı zamanda sınıf içerisinde ve dışarısında
da arkadaşlarına, öğretmenlerine ve okulun tümüne destek
olurlar.
Sınıf içerisinde cihazlar ile ilgili yaşanabilecek yazılımsal veya
donanımsal sorunlara bu ekibin parçası olan öğrenciler
müdahale edebilirler. Böylece öğretmenin konsantrasyonu
bozulmaz ve ders akışı da bölünmez.
Öğrenci Teknoloji Ekibi öğrencileri aldıkları “Teknolojik ilk
yardım” eğitimi doğrultusunda arkadaşlarının cihazlarına el
sürmeden, kendilerine tarif ederek problemin hızlıca giderilmesine
yardımcı olurlar. Eğer sorun 2 dakika içinde giderilemiyorsa öğrenci
teknik destek merkezine yönlendirilmelidir. Sınıf büyüklüğüne
göre her şubede en az bir öğrenci bu ekibin parçası olmalıdır.
Sayı arttıkça verim de artacaktır. Öğrenci Teknoloji Ekibi
normal bilgisayar derslerinin dışında okul sonrası ve hafta sonları
ek serti kalı eğitimler alırlar. Bu ekibin parçası olan öğrenciler
çalışmalarının karşılığında topluma hizmet proje kredisi
kazanabilirler.
Bu adımlar ışığında okullarınızda teknoloji entegrasyonunu
gerçekleştirebilirsiniz. Ancak tek bir doğru model, plan ya da
örnek yoktur. Birçokokulugezipöğretmen, öğrenci veyöneticilerden
bilgi alıp onların tecrübelerinden istifade ederek, kendi
okulunuzun vizyon ve kültürünü de göz önüne alarak kendi
başarı modelinizi inşa edebilirsiniz. Bunun yanında akademik
araştırmaları takip etmek de önemli olacaktır.
Laptop / tablet programınızı hayata geçirdikten sonra sürekli
olarak geri bildirimler alınması ve programın değerlendirilmesi,
programın başarısı ve sürekliliği için büyük önem taşır. Bu
bağlamda üçüncü bir gözden destek alınması da önerilen
uygulamalardan biridir.
Öğretmen, öğrenci, veli ve yöneticilerimizle çıktığımız bu
öğrenme yolculuğunda daha çok paylaşımlarda bulunmak
dileğiyle.
III) Sını arda ve okul genelinde yeni öğrenme
ortamlarının yaratılması
IV) Sınıf içinde ve dışında öğretmen ve öğrencilere çok
hızlı teknik destek sağlanması. Yedekli ve
ölçeklendirilebilir bir ağ(network) altyapısının kurulması.
V) Öğrencilerden oluşan Öğrenci Teknoloji Ekibinin
kurulması
Yazı
38